Ateşleme avansı sıkıştırılan hava yakıt karışımının ne zaman ateşleneceğini belirleyen konum veya zamandır.
Silindir içerisinde sıkıştırılan hava yakıt karışımı en uygun zamanda ateşlenmelidir. Ateşleme olduğunda tüm subaplar (emme subapı ve egzoz subapı} kapalı olmalıdır.
Neden kapalı olmalıdır? çünkü yanma ile oluşan basıncın maksimum seviyede silindire iletilmesini istiyoruz. Zamanından önce veya sonra yapılan hava yakıt karışımının ateşlenmesi aracın düzgün çalışmasını engeller.
Ya yetersiz performans ile ya da direk çalışmama veya stop etme gibi sorunlarla karşılamak içten bile değildir.
Avansı hatalı araç çalışıyosa bile araçta aşırı derecede titreşim meydana gelir. Sonuçta ortada düzensiz bir ateşleme yani çalışma var.
Ateşleme avansı nasıl ayarlanır?
Ateşleme avansı yeni nesil araçlarda ecu ile ayarlanmaktadır. Bunlara müdahale servislerin işidir. Bilgisayar bağlantısıile gerekli avans ya fabrika ya da istenilen ayarlanamaya getirilir.
Peki eski ateşleme sistemine sahip olan araçlarda bu avans nasıl ayarlanır?
Distribütör eski ateşleme sistemine sahip olan araçların ateşleme beyni olarak ifade edilebilir. Ateşleme bobininden aldığı elektriği zamanı gelen buji kablosuna aktarmakla görevlidir. Peki avansı nasıl ayarlayabiliriz. Distribütörün bağlantı civatası gevşeltilerek araç çalıştırılır. Hafifçe Distribütörün konumu değiştirilir. Aracın en düzgün ve titreşimsiz çalıştığı konumda distribütör civatası ile sabitlenir.
Gerçekten işinin ehli ustalar bu işi avans tabancası ile yapar. İşimin ehliyim diyen kendine çok güvenen ustacıklar ise duyu organlarına güvenirler.
Keyifli sürüşler.
Yorumlar
Yorum Gönder