Ana içeriğe atla

Aracın ateşleme avansı veya diğer tabir ile ateşleme zamanının ayarlanması

 Ateşleme avansı sıkıştırılan hava yakıt karışımının ne zaman ateşleneceğini belirleyen konum veya zamandır.

Silindir içerisinde sıkıştırılan hava yakıt karışımı en uygun zamanda ateşlenmelidir. Ateşleme olduğunda tüm subaplar (emme subapı ve egzoz subapı} kapalı olmalıdır. 

Neden kapalı olmalıdır? çünkü  yanma ile oluşan basıncın maksimum seviyede silindire iletilmesini istiyoruz. Zamanından önce veya sonra yapılan hava yakıt karışımının ateşlenmesi aracın düzgün çalışmasını engeller.

Ya yetersiz performans ile ya da direk çalışmama veya stop etme gibi sorunlarla karşılamak içten bile değildir. 

Avansı hatalı araç çalışıyosa bile araçta aşırı derecede titreşim meydana gelir. Sonuçta ortada düzensiz bir ateşleme yani çalışma var. 

Ateşleme avansı nasıl ayarlanır?

Ateşleme avansı yeni nesil araçlarda ecu ile ayarlanmaktadır. Bunlara müdahale servislerin işidir. Bilgisayar bağlantısıile gerekli avans ya fabrika ya da istenilen ayarlanamaya getirilir. 

Peki eski ateşleme sistemine sahip olan araçlarda bu avans nasıl ayarlanır?

Distribütör eski ateşleme sistemine sahip olan araçların ateşleme beyni olarak ifade edilebilir. Ateşleme bobininden aldığı elektriği zamanı gelen buji kablosuna aktarmakla görevlidir. Peki avansı nasıl ayarlayabiliriz. Distribütörün bağlantı civatası gevşeltilerek araç çalıştırılır. Hafifçe Distribütörün konumu değiştirilir. Aracın en düzgün ve titreşimsiz çalıştığı konumda  distribütör civatası ile sabitlenir. 

Gerçekten işinin ehli ustalar bu işi avans tabancası ile yapar. İşimin ehliyim diyen kendine çok güvenen ustacıklar ise duyu organlarına güvenirler. 

Keyifli sürüşler. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeni Mezun İşe Başlama

 Ülkemizde yeni mezunlarının iş bulabilme olasılığı çok düşük. Çoğu işyeri bünyesinde çalıştırmak için bir kaç yıl hatta daha fazla deneyime sahip eleman aramaktadır. Üniversiteden herhangi bir bölümden mezun olan kişi iş aramak için iş ilanlarına baktığında umutsuzluğa kapılmaktadır. Bunun sebebi işyerlerinin tecrübe istemesidir. İş bulmak günümüz şartlarında oldukça zordur. Pandemi sebebi ile de zaten zor bulunan iş bu zamanda hiç bulunamamaya başladı. Yeni mezunlar tecrübe edinecek bir işe yerleşememekte ve umutsuzluğa kapılmaktadır.  Halbuki deneyime bile sahip olmayan insanlar becerileri sayesinde yıllarca deneyim kazanmış insanlardan çok daha fazla yararlı olabilirler. Fakat bu denenmeden bilinmez. Zaten insanlar yeni bir işe alınırken belirli bir deneme sürecinden geçerek kadrolara alınıyorlar. Bu deneyim, tecrübe olayını fazla abarttıklarını düşünüyorum.  İnsanlara yeni mezunlara şans verilmeden o işde ne kadar başarılı olabileceğini göremezsiniz. Eğer yazımı okuy...

Aracın motorunun sağlamlığı nasıl anlaşılır

Herhangi bir aracı alacaksak veya kendi aracımızın motorunun durumunu merak ediyorsak bu yazımı okumanızı tavsiye ediyorum. İlk önce aracın motorundaki yağ kaçaklarını gözle kontrol etmeliyiz. Kaçak yok ise aracımızın dışa sızdırmazlığından emin olduk diyebiliriz.  Eğer ki motorda bir yağ kaçağı gözlemliyorsak. İlk önce yağ kaçağının nerede olduğunu gözlemlemeliyiz.  Bizim için gerçekten sorun çıkarabilecek olan kısım üst kapak contasındaki kaçaklardır.  Diğer kısımlardaki kaçaklar da elbet önemli fakat tamiratı hem ucuz hem kolay olması dolayısı ile geri planda diyebiliriz. Diğer kaçaklara da gelicez ama önce silindir üst kapak contamıza gelelim.  Silindir üst kapak contamız motor bloğu ile subap mekanizmasının ve yanma odalarını barındıran üst kapağın arasında sızdırmazlık sağlayan contadır. Bu contadaki kaçaklar aracın yağ yakmasına, hararet yapmasına ve motorun aonuçları ağır olan arızalar vermesine sebep olabilir.  Dışta görünen yağ sızıntısı var ise mutlak...

Tavuk Çiftliği Altlık Önemi

       Tavuk Çiftliği Civciv  Altlığının Önemi         Civcivlerin üzerinde durduğu betonun üzerine serilen malzemeye civciv altlığı denir.        Altlıkda çam talaşı, çeltik gibi malzemeler kullanılır.Bu iki malzemeyi inceleyecek olursak ;               Çam talaşı çeltiğe göre pahalıdır.Altlık maliyetiniz  yüksek olur. Fakat nemi suyu tutma kapasitesi açısından çeltikle kıyaslanamaz.Oldukça yüksek nem tutma kapasitesi vardır.Islanandığında rengi değişir.Su kaçaklarını bu sayede bulma ihtimaliniz daha yüksektir.Çeltiğe göre daha iyi izalasyon sağlar.         Çeltik çam talaşına göre daha ucuz bir malzemedir.Bu sebep bile terci edilmesini sağlayabiliyor.Fakat Çeltiğin su emmme durumu çok düşüktür.Bir yerde olan su kaçağını günlerce farketmemenizi sağlayabilir.Farkettiğinizde çok geç olur.Daha sert bir malzemedir.Tavukların göğsünde iz oluşumuna ne...
Ücretsiz bitcoin kazanın